Een overzicht van de meest gestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen, staat uw vraag  er niet tussen neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.

U kunt de vragen op de pagina openen door te klikken op het plusje, het antwoord verschijnt vervolgens automatisch

Kan ik kanovaren ondanks de corona? En wat zijn de regels?

Vanwege het coronavirus hebben wij een aangepaste werkwijze. Omdat wij de anderhalve meter social distance voor onze gasten zo optimaal mogelijk willen waarborgen doseren wij onze reserveringen om de aantallen mensen bij ons aan de kade te minimaliseren. Daarnaast faciliteren wij hygiene doeken om alle randen van de kano’s en alle peddels  schoon te maken. Ook bieden wij hand gel voor alle gasten.

De toiletten zijn gesloten.

U kunt niet varen zonder reservering!

Wat zijn onze openingstijden?

Wij zijn van maart tot en met oktober geopend op:
Wilt u buiten ons seizoen varen, neem gerust contact op. Wij zijn regelmatig aanwezig.

maandag 13:00 - 20:00
dinsdag 12:00 - 20:00
woensdag 12:00 - 20:00
donderdag 12:00 - 20:00
vrijdag 12:00 - 20:00
zaterdag 10:00 - 20:00
zondag 10:00 - 20:00

Vanwege weersafhankelijke situaties kan het zijn dat we eerder sluiten of later open gaan. Als u een reservering heeft, zijn wij altijd aanwezig.
Neem bij twijfel contact met ons op.

Wat kost kanovaren?

De kosten voor het varen bedragen € 6,00 per persoon per uur. De betaling is achteraf en wordt op kwartieren afgerond. Ieder kwartier extra is € 1,50. Het maximale dagtarief is € 14,00. Het dagtarief bereik je vanaf 2 uur en 20 minuten varen. Voor groepen en arrangementen kunnen andere tarieven of afspraken gelden.

Waar stap ik op?

Wij zijn gevestigd midden in de binnenstad van Utrecht. Ons adres is Oudegracht aan de werf 275. Dit is het opstapplek en het inleveradres.

Moet ik reserveren, waar kan ik reserveren?

Zolang de corona crisis nog loopt, is reserveren verplicht. Daarnaast is het natuurlijk wenselijk om tijdig te reserveren om zodoende zekerheid te hebben dat er boten beschikbaar zijn voor u. Bij twijfel, neemt u telefonisch contact met ons op. U kunt reserveren op onze Reserveringspagina

Krijg ik een vaarkaart mee onderweg?

Ja, wij voorzien iedere boot met een vaarkaart voor onderweg. Open vaarkaart hier!

Worden de route opties toegelicht en uitgelegd?

Ja, iedereen die gaat varen krijgt van ons een route uitgelegd. Als u zelf de wegen op het water in Utrecht kent, kunt u vanzelfsprekend zonder uitleg vertrekken. Bekijk de vaarkaart alvast hier.

Zijn de vaartijden, die voor de routes staan, eenvoudig te halen, of moet ik stevig door peddelen?

De tijden die wij aangeven zijn indicatief. Afhankelijk hoe getraind, fanatiek of onervaren u bent kan dat afwijken.

Zijn de waterdichte tassen gratis?

De waterdichte tassen bieden wij u kostenloos aan, voor iedere kano één!

Zijn de Nieuwegracht en de Catharijne singel bevaarbaar?

Momenteel is de Kromme Nieuwegracht tot nader orde afgesloten door bouwwerkzaamheden. U kunt vanuit het zuiden de nieuwe gracht bevaren. keren is wel lastig ter hoogte van de afsluiting.

De Catharijne singel is officieel geopendop 13 september 2020. Vanaf heden is de volledige binnenstad weer omsingeld.

Waar gaat de dagtocht heen? En hoe lang duurt deze?

De dagtocht gaat via de Krommerijn richting het natuurgebied Amelisweerd en Rhijnauwen.

Als vuistregel rekenen wij als dagtocht dat er naar het Theehuis Rhijnauwen gevaren wordt. Heen geven wij als richtlijn ca anderhalf á twee uur. Terug bent u ongeveer een kwart tot een derde sneller door de stroming in de rug.

Kan ik onderweg zelfstandig (in de stad) uitstappen?

U kunt op de aangegeven plekken zelfstandig uitstappen. In de binnenstad is dit verboden. Let er wel op dat u niet in tuinen van mensen of dus in de binnenstad uit stapt. Voor advies waar dit wel- en niet kan, vraag het onze collega’s.

Mag ik eten en drinken mee nemen in de kano?

U mag eigen eten en drinken mee nemen aan boord om onderweg, al dan niet drijvend, een picknick te houden.

Moet ik precies op mijn gereserveerde eindtijd terug zijn?

Wij berekenen de kosten achteraf, mocht u dus langer of korter over uw route doen dan gepland, dan is dat geen probleem. Hierop kunnen door onze medewerkers afwijkende richtlijnen gegeven worden. dan zullen wij dit bij vertrek aangeven. De gereserveerde tijden zijn gegarandeerd.

U dient voor onze sluitingstijd (meestal 20:00uur terug te zijn. tenzij hier individueel andere afspraken over gemaakt zijn.

Onze actuele openingstijden zijn:

maandag 13:00 - 20:00
dinsdag 12:00 - 20:00
woensdag 12:00 - 20:00
donderdag 12:00 - 20:00
vrijdag 12:00 - 20:00
zaterdag 10:00 - 20:00
zondag 10:00 - 20:00

Waar kan ik parkeren

De parkeergarage die het dichtst bij ons gelegen is, is parkeergarage Springweg adres is Strosteeg 83 te Utrecht.

Voor andere parkeer en P&R opties kijkt u op de website van de Gemeente Utrecht of kijk op de parkeerplattegrond.

Vanaf hoeveel personen kan ik een arrangement aanvragen?

Al onze gidstochten zijn vanaf 10 personen te boeken. Wanneer u met minder personen gaat, kunt u voor de kosten van 10 personen een tocht boeken. Onze gps-puzzeltocht kan worden aangevraagd vanaf 6 personen.

Voor meer informatie kijk op onze Arrangementen pagina.

Mag ik een hond mee nemen aan boord?

Het is toegestaan om uw hond mee aan boord mee te nemen.

Wat zijn de mogelijkheden voor scholen, klassen en verenigingen?

Voor scholen, klassen en verenigingen en groepen bieden wij de mogelijkheid om, als onze planning dit toelaat, de ronde over de Oudegracht en stadsbuitensingel te varen voor een vast bedrag van € 6,00 per persoon.
Voor langere tochten kunt u contact met ons opnemen voor maatwerkafspraken.

Kan er ook op andere plaatsen worden opgestapt /uitgetapt?

Voor groepen kan er in overleg afspraken gemaakt worden. Dit maatwerk wordt per aanvraag bekeken of het in onze planning past en wat de kosten hiervoor zijn.

Mag ik de vecht op?

Wij bieden in principe geen tochten aan op de vecht. U kunt zelfstandig door de Weerdsluis, echter is dit op eigen kosten en eigen risico.

Hoe werkt het in- en uitstappen?

Wij helpen u met in- en uitstappen. Met de een- en tweepersoons kano’s stapt u op de kant in. Hierna laten wij u rustig in het water glijden. Bij onze driepersoons Canadese kano’s laten wij u langs zij in stappen. Bij het uitstappen haken wij u met zogenaamde “pikhaken” of “boothaken” aan en helpen zo de boot stabiel te houden om zo het uitstappen te vergemakkelijken

Word je nat bij het kanovaren en vallen er wel eens mensen om?

Met het peddelen kunt u nat worden door het spetteren op uzelf. Hoewel het aan uw eigen peddeltechniek ligt of-, en zo ja hoe nat u wordt. Doorgaans blijft het bij enkele spetters. Hoewel wij onze kano’s hebben uitgekozen op de hoogste kwaliteit en stabiliteit, is het niet onmogelijk om te vallen.

Is een identificatie verplicht?

Ja, identificatie is verplicht

Reserveren

Via de onderstaande knop komt u eenvoudig terecht bij de reserveer module!

Mocht het niet meer mogelijk zijn om te reserveren neem dan vooral telefonisch contact op, dan kijken wij of uw voorkeursmoment eventueel nog in onze planning past!

Vraag niet beantwoord?

Mocht u vragen hebben, welke niet aan bod komen op deze pagina dan kunt u ons bereiken middels het onderstaande contactformulier.


    Volg ons

    Blijf op de hoogte van de laatste acties en evenementen, volg onze socials zodat u niets mist!